Ny banchef - Mattias Lundgren

Henrik Larsson, vår banchef, aviserade i god tid att han kommer gå i pension under 2025. Under vintern gick vi ut med annons om tjänsten och fick många kvalificerade ansökningar. Henrik har tillsammans med klubbchef Jasmine Rawsthorne samt delar av styrelsen haft intervjuer med ett urval av sökande.

Valet föll på Mattias Lundgren som vi är säkra på kommer att förvalta och förädla det fina arbete som Henrik och vårt team på banan åstadkommit under alla år. Mattias börjar sin tjänst 1 september och kommer gå bredvid Henrik som jobbar fram till februari 2025. Vi hälsar Mattias varmt välkommen till Kungsbacka Golfklubb!

Hej, mig kommer ni ofta att få se ute på banan framöver och hör ni någon som pratar lite konstigt så är det för att jag är född och uppvuxen på Gotland.

Jag heter Mattias Lundgren, 51 år och bor med sambo i Kungsbacka. Det är med stolthet och glädje jag nu kan presentera mig som Kungsbacka GKs nya banchef. Jag börjar min tjänst den 1 september och kommer att gå bredvid Henrik en tid och därefter succesivt axla min nya roll under hösten.

Jag kommer närmast från Chalmers Golfklubb där jag varit banchef i snart 3 år. Innan dess jobbade jag som greenkeeper på Hills Golf & Sports Club i ca 3,5 år och innan dess en säsong i Blekinge. Det har varit roliga och lärorika år på både Chalmers och Hills och jag har fått med mig en hel del erfarenhet därifrån som jag kommer att få nytta av här på Kungsbacka.

Jag brinner för golfbaneskötsel och känner verkligen en passion för yrket och det ska bli otroligt roligt och spännande att få vara med och vidareutveckla anläggningen för både medlemmar och gäster. Är även själv en flitig golfspelare och försöker hinna med att spela så mycket som möjligt på min fritid. Hcp i skrivande stund 12,1 men målet är att återigen komma ner på singel hcp i sommar.

Ser fram emot att bli en del av teamet på Kungsbacka.

Vi ses snart!

Mattias Lundgren