Ordförandebrev april 2024

Ordförandebrevet april 2024

Känns fantastiskt att värmen äntligen har kommit och att samtliga banor har öppnat för säsongen. Själv har jag hunnit med flera rundor och jag är grymt imponerat av hur snabba och jämna våra greener är så här tidigt på säsongen!

Kansliets öppettider

I april hade vi vår Grand Opening av shopen och vi har fått massor av fin feedback från er medlemmar. Försäljningen har kommit igång på ett bra sätt och vi ser fram emot fortsättningen på säsongen! Det som också har blivit effekten av att vi nu driver shopverksamhet och reception i egen regi är att vi kan hantera fler ärenden i shop/reception och att allt färre ärenden kräver kansliets inblandning. Vi kommer därför att begränsa öppettiderna i kansliet och kommer att hålla öppet måndag-onsdag mellan 9 och 14. Övriga tider hänvisar vi till shop/reception som kan hantera de flesta ”normala” ärendena. Är det något som inte kan hanteras får man antingen skicka ett mejl till kansliet eller besöka klubben när kansliet håller öppet.

Värna om banan

En sak som nu är väldigt viktig när våra banor har öppnat är att vi är snälla mot dem! Jag har själv noterat en stor mängd uppslagna torvmärken som inte åtgärdats, nedslagsmärken på green som inte lagats samt åtskilliga bunkrar som inte krattats på ett sätt som är snällt mot nästa bunkerbesökare. Det hör självklart till normalt golfvett att reparera de skador man åstadkommer och vi kan väl hjälpas åt att instruera de som inte förstått hur man gör på ett vänligt sätt!

GReJH

En annan viktig sak i vårt strategiarbete som vi inte kommunicerat så mycket är vår kultur som vi definierats som GReJH (Gemenskap, Respekt, Jämlikhet och Hållbarhet). Det handlar framför allt om hur vi är mot varandra och på Kungsbacka Golfklubb menar vi med dessa ord:

• Gemenskap - På Kungsbacka Golfklubb värnar vi om klubbkänsla, kamratskap, inkludering och tillsammans delar vi passionen för golf
  • Respekt - På Kungsbacka Golfklubb visar vi respekt mot medlemmar, gäster, personal, regler och vår bana genom visad hänsyn och omtanke
  • Jämlikhet - På Kungsbacka Golfklubb är alla lika värda
  • Hållbarhet - På Kungsbacka Golfklubb tar vi aktivt hand om vår närmiljö och natur, personal, medlemmar och gäster på ett över tiden hållbart sätt

På Kungsbacka Golfklubb har vi väldigt många medlemmar som är ideellt engagerade i verksamheten och detta gör att vi som klubb kan vara litet bättre än många andra. Vi har också många medlemmar som har starka åsikter om hur klubben skall utvecklas på olika områden och detta är också positivt så länge man vill klubbens bästa. Det man då inte får glömma är att det finns olika åsikter om vad som faktiskt är bäst för klubben och det viktiga då är att alla respekterar att så är fallet. Vår GReJH handlar till stor del om att vi skall ha en god ton på klubben och vara snälla mot varandra. Kom ihåg att vi alla vill det bästa för klubben!

Årsmötet 7 maj

Glöm inte att vi har vårt Årsmöte den 7 maj. Som vanligt är ni välkomna att höra av er till mig om ni har frågor. Ring på telefon 0701-492346, jag hinner tyvärr inte hantera alla mejl som kommer!

Vi ses på klubben!

/Måns